Shopping

Var till Birsta i kväll, det är bra roligt att bara gå runt i affärer och bara handla, det är så mycket som jag vill köpa och förändra på hemma och på mig själv :-) Nya kläder vill jag ha, hittade två skjortor på Kappahl som var på rea och trosor. Jag vill ha nya burkar till skafferiet och som ska stå framme på bänken med typ solrosfrön, havregryn, linfrö och sån man använder dagligen, olja vinäger m.m. Men lusten tog slut när det krånglade med bankomat kortet eller jag hade mindre pengar än vad jag trodde först. Så min stora köplust kom av sig, får vänta en vecka till när L-G får lön, det ska ju räcka hela denna vecka och nästa. Varför är det så tungt efter jul. Alla dyra räkningar kommer nu  ja elen är ju svin dyr, måste bero på golvvärmen i badrummet. Jag ska ut och bowla med mina gamla arbetskamrater på fredag, vi ska till stan och sedan äta på Olerys.
Det ska bli kul, Maggan,Tina,Kerstin kommer också. Var och vägde mig i dag och fick lite råd också, jag har gått ner 2kg på två veckor, det är bra ett kg i veckan alldelens lagomt. Det var faktiskt kul att prova kläder i kväll men det är en hel del kvar att gå ner såg jag i spegeln i provrummet. Jag har fått ett blåöga...... min lilla prins hoppade upp på mig i förrgår och satte tänderna rakt på tinningen på mig. Trodde först att han bet mig, men han ville ha min uppmärksamhet och jag pratade i mobilen, öppnade dörren och släppte ut dem och han kom som en kanon kula rakt på mig och jag var inte beredd. Nu har jag tuktat honom ordentligt så han hoppar inte längre. Han väger ju säkert 35-40 kg så det är inte kul när han kommer farande. Men nu är det slut på det, hoppas jag. Han blir så glad så han skriker och gnäller när jag äntligen är hemma, jag får skylla mig själv att jag inte har markerat det förut. PÅ jobbet trodde dom nog att jag hade blivit misshandlad, vet inte om de köpte det med hunden. Nu är det natti....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0