Jul

Ja nu är julen över för denna gång. Det känns alltid så tomt när den är över, det är så överskattat med denna helg det ska bli så bra men kanske inte alltid blir det. Vi har haft en skön helg med min bror och hans sambo, pappa och min familj. Jul kvällen är bara en massa jobb i alla fall för min del, att passa upp med mat, kaffe efterätt m.m. Skönt när alla gäster gått och det är bara familjen kvar som sitter och tittar på tv och bara slappar.
Men det är ju Nyår kvar vad det nu blir av det.
Nytt År för min del innebär det en hel del förändring. Nytt jobb nya arbetskamrater nytt ställe, känns som jag verkligen ska börja på en hel del nytt.  Jag har fått sparken... ja så känner jag det efter 15 år på denna skola så har jag inte rätt utbildning att jobba på skola utan måste jobba resten av mitt liv på dagis. Jag är så jä..la bitter på min chef som valde att göra så här. Han tycker väl inte att jag fyllde någon funktion utan kan klara sig utan problem utan mig. Jag tror att barnen kommer att sakna mig i alla fall, och jag kommer att sakna dem också väldigt mycket, har gråtit massor när jag tänker på dem. Nu är det bara att vänja sig vid tanken att jag ska åka 2 mil varje dag till min gamla hemort Söråker... Det ska bli lite spännande att helt plötsligt jobba med små barn. Ska hälsa på där till veckan så de får träffa mig och jag dem.
Nu måste jag titta på Tv (körslaget) det är ju kändisar med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0