Utmaning


Jag har fått en utmaning av peranders.blogg.se. Han i sin tur var utmanad av  Woopsidaisys. Utmaningen går ut på följande:

Man ska lista de fem absolut äckligaste maträtter man vet. Sedan ska man kommentera de fem maträtter som utmanaren listat. Slutligen ska man utmana fem av sina stackars bloggkompisar.

Detta är Per-Anders lista
1. Bruna bönor.
Jag har traumatiska minnen av bruna bönor från matbespisningen i lågstadiet. Hårda bönor som simmade omkring i något som kan liknas vid en viss kroppsvätska från män. Blä!
2. Zeppelinare. Vi semestrade i Litauen i somras och provade deras nationalrätt Zeppelinare. Det är fläsk inbakad i potatismos som är indränkt med smält smör och till det någon slags sås. De första tuggorna smakade bra men sedan växte det i munnen. Se bilden ovan.
3. Kalvsylta. Instämmer med Woopsi: sladdrigt och äckligt. Det enda på julbordet som jag inte fixar.
4. Kåldolmar. Luktar ju... ja, jag kanske inte ska säga det rakt ut, men inte är det gott i alla fall.
5. Ketchup till pasta. Jag har noterat att vissa personer i min omgivning envisas med att förstöra pastarätter genom att hälla över ketchup. Obegripligt! Ketchup smakar för övrigt illa oavsett vilken maträtt det blandas med. 

 Mina kommentarer till hans lista:
Bruna bönor : Håller med, jag har aldrig kunnat äta dessa hårda torra bönor, ej heller vita bönor (fy)
Zeppelinare : Ser gott ut, jag gillar palt ser ut som det, men vet inte om det är äkligt eftersom jag aldrig har smakat.
Kalvsylta : Gott en klar favorit.
Kåldolmar : Det har jag aldrig kunnat med luktar pyton smakar säkert lika.
Ketchup : I lagom mängd okej.

Detta är min lista
1. Fiskbullar.
Denna konstiga konsistens smakar som kattmat skulle jag tro.
2. Pölsa. Grått, ser verkligen tråkigt ut.
3. Kålpudding. Lika hemskt som kåldolmar, luktar gräsligt.
4. Lutfisk. Gele fisk som ser ut som gummi och smakar inget.
5. Surströmming. Har ätit det förrut men nu klarar jag inte av det längre, det smakar salt och surt.

Jag utmanar :
http://feeblepride.blogg.se/
http://maarka.blogg.se/
http://marilund.blogspot.com/
                       
Nog om detta...

Nu för tiden har jag ju slutat med nästan allt som är gott :-( äter inte pasta, ris eller potatis. Jag äter bara kyckling, fisk, rent kött, kassler. Och så dessa grönsaker, jag är ganska trött på dem. Keso står mig snart upp i halsen. Men nu är jag snart färdig med att tokbanta, ska börja äta med måtta snart, 4 kg kvar tror jag eller så tar jag bort 9 kg. Får se hur det känns när jag är där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0